هواداران تیم برتون و جانی دپ

سایه های تاریک "Dark Shadows"

                                                                                       

سایه‌های سیاه
Dark Shadows

پوستر فیلم سایه‌های سیاه
کارگردان تیم برتون
تهیه‌کننده تیم برتون
جانی دپ
دیوید کندی
ریچارد زاناک
کریستی دمبرووسکی
نویسنده ست گراهام اسمیت
بازیگران جانی دپ
اوا گرین
میشل فایفر
جانی لی میلر
کلویی مورتز
گالیور مک گرث
هلنا بونهام کارتر
جکی ارل هالی
بلا هتکوت
ری شرلی
ایوان کایی
کریستوفر لی
آلیس کوپر
موسیقی دنی الفمن
فیلم‌برداری برونو دلبونن
تدوین کریس لبنزون
توزیع‌کننده برادران وارنر
کشور Flag of the United States.svg ایالات متحده آمریکا
زبان انگلیسی

سایه‌های سیاه (به انگلیسیDark Shadows) فیلمی در ژانر درام ماورای طبیعی است که بر اساس نمایشی گوتیک (۱۹۶۶-۱۹۷۱) به همین اسم ساخته می‌شود. کارگردان فیلم تیم برتون است و نقش اول فیلم، جانی دپ در نقش خون آشامی با نام بارناباس کالینز است. قرار است این فیلم ۱۱ می‌۲۰۱۲ هم به روش رایج و هم آی مکس اکران شود.

خلاصه داستان

در سال ۱۷۵۲ خانواده کالین از لیورپول انگلیس به آمریکای شمالی می‌روند. پسر خانواده، بارناباس قرار است بازیکنی ثروتمند و مالک کالین وود شود. او قلب جادوگری به نام آنجلیک بوچرد را می‌شکند. جادوگر او را به یک خون آشام تبدیل می‌کند و او را زنده به گور می‌کند. در سال ۱۹۷۲ بارناباس آزاد می‌شود و برای پیدا کردن املاکش که رو به نابودی است، برمی گردد. اما املاکش را ساکنینی غیر عادی و مرموز اشغال کرده‌اند.

بازیگران

بازیگرنقش
جانی دپ بارناباس کالینز
اوا گرین آنجلیک بوچرد
میشل فایفر الیزابت کالینز
جانی لی میلر راجر کالینز
کلویی مورتز کارولین استادرد
گالیور مک گرث دیوید کالینز
هلنا بونهام کارتر دکتر جولی هافمن
جکی ارل هالی ویلی لومیس
بلا هتکوت ویکتوریا وینترز
ری شرلی خانم جانسون
ایوان کایی جاشوا کالینز
کریستوفر لی بیل مالوی
آلیس کوپر خودش

 

همچنین چهار نفر از بازیگران سری اصلی هم در فیلم نقشی کوتاه ایفا خواهند کرد: جوناتان فرید، لارا پارکر، دیوید سلبی و کاترین لی اسکات. 

 

 یک فیلم زیبا ولی کسل کننده در مورد خون آشامان، جادوگران، عشق و چيزهاي ديگر 

 

بالاخره انتظارها به پایان رسید و فيلم «سایه های تاریک» در تاریخ ۱۱ می اکران شد. سایههای تاریک به کارگردانی تیم برتون و هنرمندی جانی دپ یکی از کنجکاوی برانگیزترین فیلمهای امسال است. تیم برتون خالق فیلم هایی چون ادوارد دست قیچی، ماهی بزرگ (big fish)، چارلی و کارخانه شکلات سازی و آلیس در سرزمین عجایب، یکی از خاصترین و محبوبترین کارگردانان معاصر است. طبیعی است وقتی برتون فیلمی را با یک دو جین ستاره به سردستگی جانی دپ، بازیگر محبوب و هميشگي اش، کلید میزند توقعات خیلی بالا میرود. 

داستان فیلم بر گرفته از سریالی به همین نام است که در حد فاصل سالهای ۱۹۶۶ تا ۱۹۷۱ در قسمتهای ۳۰ دقیقهای پخش میشده است. کارگردان آن سریال دن کورتیس بود. 

در خلاصه داستان سایه های تاریک آمده است: بارناباس کالینز (جانی دپ) خون آشامی ۲۰۰ ساله است، که در اوایل دهه ۱۹۷۰ به طور تصادفی از تابوتی که در آن زندانی شده آزاد میشود. بارناباس به خانه آبا و اجدادی خود باز میگردد، جایی که نوادگان به همریخته اش به حمایت او نیاز دارند...

آخرین ساخته برتون با بودجه صد میلیون دلاری تهیه شده و در اولین فروش آخر هفته خود توانسته ۷. ۹ میلیون دلار فروش به دست آورد که نسبتا رضایت بخش است. ولی نکته مهم این است که احتمال کاهش شدید مخاطبان از هفته های آینده چندان دور از تصور نیست، چون منتقدان و تماشاگران چندان روی خوشی به اثر نشان ندادهاند.

امتیاز فیلم در سایت imdb از نگاه تماشاگران در دو روز اول ۶. ۹ بود که الان به 7. 6 رسیده است. امتیاز فیلم از دید منتقدان سایت metascore هم 55 از ۱۰۰ اعلام شده. (براي مقايسه، همین گروه منتقدان به جدایی نادر ا ز سیمین امتیاز ۹۵ از ۱۰۰ داده بودند.) 

البته نباید فراموش کرد که زوج برتون، دپ آنقدربرای تماشاگران جاذبه دارد که تصور شکست فیلم در گیشه خیالی باطل باشد، بلکه تنها میتوان گفت شاید سایههای سیاه نتواند فروش خارق العادهای را به دست آورد. البته برتون همانطور که خود یکی از عجیبترین هاست فیلمهایش هم غیر قابل پیش بینی است. مثلا فیلم آلیس در سرزمین عجایب او با وجود گرفتن امتیاز نسبتا ضعیف ۶. ۵ از تماشاگران، بیش از یک میلیارد دلار در اکران جهانی فروخت. 

در زیر تیتر چند نوشتهای را که مردم عادی پس از دیدن فیلم نوشتهاند میخوانید. که اکثرا نشانگر عدم رضایت کاملشان از فیلم است: 

تاریکی خالی مک تورس. فیلیپین
میتوانست بهتر باشد، باید بهتر میبود برگر. سن دیگو
یک فرمول از رده خارج، یک فیلم ناامید کننده -. کنتاکی
یک فیلم زیبا ولی کسل کننده در مورد خون آشامان، جادوگران، عشق و... ناپیرسلوگ. انتاریو. کانادا 

 

مروری بر داستان بازسازی شده سایه های تاریک تیم برتون با بازی جانی دپ

 

                                                                                                                     جانی دپ به تازگی قرار است در جدیدیترین همکاریش با کارگردان عجیب و غریب هالیوود یعنی تیم برتون فیلمی با نام سایه های تاریک را کار کند.
به گزارش اوج نیوز، داستان این فیلم از این قرار است که  در سال ۱۷۵۲ زوج جوانی به نام جاشوا و نائومی کالینز از راه دریا به شهر بندری لیورپول در انگلستان وارد می شوند تا زندگی جدیدی را اغاز کنن.اما نمی دانند که حتی عبور از اقیانوس کمکی هم برای فرار از نفرینی که ان ها را تعقیب می کند نخواهد بو. برنابا (جانی دپ) عاشق دختری شد اما جادوگری بدسیرت (اوا گرین) او را طلسم کرد. طلسمی بدتر از مرگ ، تبدیل شدن به یک خون آشام و او را در قبری زندانی کرد. پس از دو قرن برنابا از قبر بیرون امد و اکنون او باید هم در دنیای جدید زندگی کند  و هم با اعضای عجیب و غریب خانواده اش رو به رو شود و هم با جادوگری که او را نابود کرده بود مبارزه کند.
این فیلم ترسناک در تاریخ 5/11/2012 در درجه سنی PG13 به مدت 1 ساعت و 53 دقیقه به کارگردانی تیم برتون و بازیگری جانی دپ به عنوان نقش اول اکران خواهد شد.

 

 

گفت و گو با تیم برتن و جانی دپ، کارگردان و بازیگر «سایه های تاریک»

جذابیت مرگبار

کریستینا ردیش

ترجمه امیرحسین جلالی

تیم برتون و جانی دپ در مصاحبه مطبوعاتی فیلم به اینکه در زمان پخش سریال تلویزیونی  «سایه های تاریک» جزو طرفدارانش بوده اند، اشاره کردند. آنها درباره این گفتندکه چگونه سعی کردند تصویری واقعی از خون آشام ها در فیلم نشان دهند و چقدر روی طراحی دندان نیش و سایر خصوصیات یک خون آشام در چهره پردازی وقت گذاشتند. انتخاب بازیگران، وعده قرار دادن صحنه های حذف شده روی نسخه دی وی دی فیلم و چگونگی طراحی صحنه های پایانی «سایه های تاریک» از دیگر موارد طرح شده در این گفت و گو است.

-          تیم! می توانی از چگونگی شروع این پروژه با جانی دپ برای ما بگویی؟

تیم برتون: خب، باید بگویم من و جانی سالهای زیادی است که با هم کار می کنیم و فیلم می سازیم. ولی این اولین باری بود که او شخصاً اصرار می کرد تا «سایه های تاریک» را بسازیم و مرتب می گفت که از کودکی دلش می خواسته در این داستان سهمی داشته باشد.

جانی دپ: از وقتی یک بچه کوچولو بودم!

برتون: در حقیقت او بارناباس کالینز را قبل از اینکه پدرش را بشناسد، می شناخته..

دپ: خیلی قبل تر!

برتون: این یکی از آن تاثیراتی است که نمایش و سریال و فیلم روی هرکدام از ما می گذارد. جانی، میشل (فایفر) و من در زمان پخش سریال بیننده اش بودیم و حالا هر کداممان ویژگیهای جالب و خوبش را به یاد می آوریم. این همان دغدغه ای است که جانی برای مدتهای مدیدی با خودش داشته است.

-         جانی! تو به عنوان تهیه کننده چه چیزهایی برای ساختن این فیلم لازم داشتی؟

دپ: اینکه من تهیه کننده «سایه های تاریک» هستم شوخی است. من می توانم برای صبحانه مقداری کیک مافین (نوعی کیک انگلیسی) درست کنم، این در واقع تنها چیزی است که می توانم تهیه کننده اش باشم. اما به عنوان کسی که عاشق تصویر و نمایش است اولین صحبت ها با تیم موقع تولید «سوئینی تاد» انجام شد. در بین آن مکالمات ناگهان من علاقه قلبی ام را ریختم بیرون و گفتم: «خدای من، تیم! من و تو باید یک فیلم خون آشامی بسازیم، فیلمی که خون آشامش واقعا خون آشام باشد.» و سایه های تاریک بالاترین نمونه ای بود که به ذهن هر دوی ما رسید و به این ترتیب تصمیم گرفتیم راجع به بازسازی اش و اینکه این بازسازی چه شکلی باید باشد صحبت کنیم. بعد، ست (گراهام اسمیت) فیلمنامه نویس به ما پیوست و ما سه نفر شدیم هسته اولیه این کار. پس می بینید که یک چیز بقیه چیزها را هم با خود آورد و خودش هم به ما نشان داد که چگونه باید در جزئیات پیش برویم، به خصوص که تیم هم در ساخت فیلم با ما بود و گروه را رهبری می کرد.

-         نکته کلیدی شما در بین قسمتهای مختلف سریال چه بود؟ در واقع آن چیزی که می خواستید حتما در فیلم حضور داشته باشد؟

برتون: این سوال انحرافی است و همه ما هم می شناسیمش. وقتی درباره «سایه های تاریک» (سریال) صحبت می کنیم در حقیقت داریم از کشش و جذبه ای مرموز سخن می گوییم که همه ما را به سمت خود می کشد، شاید این همان نکته کلیدی که تو می گویی باشد. این نکته خیلی مهمی است که البته در نمایش عصرانه یک سریال تلویزیونی وجود دارد و ما لزوما نمی توانیم آن را به نسخه سینمایی هم منتقل کنیم. به همین دلیل تمام سعی و کوشش ما در انتقال روح غیرقابل توصیف این سریال به فیلم بود. به همین دلیل من از همه گروه بی نهایت متشکرم، حتی آنهایی که اصلا سریال را ندیده بودند ولی سعی کردند تا آن روحی که درباره اش صحبت کردیم را بشناسند. خلاصه اینکه آنچه «سایه های تاریک» را ساخت، تلاشی بود که همه گروه برای حفظ و نگهداری از روح سریال تلویزیونی انجام داد.

-         جانی! کلید نقش بارناباس کالینز برای تو چه بود؟

دپ: یک تم مشترک در همه شخصیتهای اینچنینی وجود دارد که خیلی روشن است: بارناباس یک اشرافزاده متمدن و تحصیل کرده است که در قرن هجدهم طلسم شده و در یکی از شگفت انگیزترین دوره های زندگی ما یعنی دهه هفتاد دوباره ظاهر شده است. (در سال 1972) حالا اینکه قهرمان ما چگونه با این قضیه برخورد می کند و چه واکنشی نشان می دهد نکته اصلی است. در واقع هیچ پشیمانی و تاسفی بابت وجود اتوموبیل ها و سایر مظاهر تکنولوژی در کار نیست.

-         فکر می کنی چه چیز وسوسه انگیزی در خون آشام ها برای مردم وجود دارد؟

دپ: شاید این قضیه عجیب به نظر برسد، اما برای خود من به عنوان یک بچه همیشه هیولاها و خون آشام ها جذاب بوده اند، برای تیم هم همینطور بوده. همیشه نوعی تاریکی، رمز و راز، توطئه و دسیسه در کار است که برای تو جذابیت دارند و وقتی که بزرگتر می شوی در وجود خون آشام ها نوعی جاذبه می یابی که تازگی دارند. در مورد بارناباس ما با ترکیبی از همه این موارد مواجهیم، به طوری که چالش واقعی برای تیم و سپس من اینجا ساختن خون آشامی بود که اولا شبیه همه خون آشام ها باشد و در ضمن سویه های ارتباط او با یک جامعه منحصر به فرد و یک خانواده از دور خارج شده هم به چشم بیایند. و به نظر من تیم موفق شد نوعی یکپارچگی را در ترکیب همه این موارد ایجاد کند.

-         تیم! چه شد که بعد از گذشت بیست سال («بتمن باز می گردد») دوباره تصمیم گرفتی با میشل فایفر کار کنی؟

برتون:  برای خودم هم خیلی عجیب بود که این قدر کار با میشل فایفر را دوست داشتم و خودم از آن بی خبر بودم. ازهمکاری قبلی ما بیست سال گذشته بود ولی همه چیز به یکباره یادم آمد، می دانید؟ من هیچکدام از فیلمهای قدیمی را دوباره ندیده بودم ولی همه خاطرات خوب به سرعت داشت یادم می آمد. او می داند که چطوری وقتی دارد روی پشت بام ها بالا و پایین می پرد از شلاقش استفاده کند، یا چطور بتواند پرنده های زنده را از دهانش بیرون بپراند و یا اینکه چطور صحنه ای را بازی کند که گربه ها مشغول خوردنش هستند! اینها چیزهای جالبی هستند و میشل همه این موارد را دارد، ضمن اینکه من نکته جدیدی را در مورد او فهمیدم و آن هم اینکه میشل یکی از عشاق مخفی سریال «سایه های تاریک» بوده است. در حقیقت من و میشل و جانی بهترین کسانی بودیم که می توانستیم این فیلم را بسازیم. فکرش را بکنید، نقش اصلی خانواده را کسی دارد بازی می کند که خودش عاشق این داستان بوده است (میشل فایفر). اینها دلایلی هستند که کار با فایفر را برای من جذاب می کنند. البته این نکته را نباید ناگفته بگذارم که میشل در این فیلم برای پایین آمدن از پلکان در بعضی از موارد مشکل داشت، به هر حال توانایی های او هم مثل همه در طول زمان رو به نقصان می رود.

-         جانی! کریس ساراندون بازیگر گفته که وقتی تو را با ناخن های بلند مخصوص خون آشامها می دیده دلش به حالت می سوخته، چون خودش تجربه استفاده از این ناخن ها را در «شب وحشت» داشته است. آیا استفاده از این ناخن ها همین قدر سخت است؟

دپ: من دلایل زیاد دیگری برای افسوس خوردن دارم، مثل اینکه مدتی را با یک گروه عجیب و غریب و خواستنی گذراندم و این مدت حالا دیگر تمام شده است. اصلا در هر فیلمی که من شانس همکاری با تیم را در آن داشته باشد انواع و اقسام زجر وجود دارد. ناخن ها ایده تیم بودند که در حقیقت تفاوت انگشتان یک خون آشام با یک آدم معمولی است، ولی یک گروه دلسوز به من کمک می کرد تا این کار را انجام دهم. شاید سختی هایی داشت، ولی واقعیت این است که الان همه چیز خوب است.

-         واقعیت این است که همیشه از فیلم های تابستانی انتظار زیادی برای جذب مخاطب وجود دارد. آیا فکر می کنید فیلم شما می تواند جایگاه ویژه ای از این حیث پیدا کند؟

 برتون: «سایه های تاریک» طرفداران خودش را دارد، البته بقیه مردم هم هستند. واقعیت این است که شما هیچگاه نمی توانید یک پروژه را از اول تا آخر آن طور که می خواهید شروع کنید و پیش ببرید. ما فیلمی را ساختیم که دلمان می خواست؛ در مرحله بعدی می توانیم امیدوار باشیم که بقیه چیزها هم خوب پیش برود.

-         شما از سپردن همه چیز به دست تقدیر صحبت می کنید، ایا فکر می کنید می شود همیشه این قدر آزادانه تصمیم گرفت و عمل کرد؟

برتون: نه، به هرحال همیشه ساختارها وجود دارند. اما نکته مهم این است که همیشه یک تصمیم آگاهانه در کار نیست و در ضمن شما نمی توانید از روی چیزی که می بینید تصمیمی بگیرید و مطمئن باشید که کاملا درست است. نهایتا باید چم و خم کار را بیاموزید.

-         جانی! مردم تو را از نظر بعضی خصوصیات مثل جمع گریزی و انتخابهای عجیب و غریبت با مارلون براندو مقایسه می کنند. آیا به نظر خودت این مقایسه درستی است؟

 دپ: واقعیت این است که من خودم و مارلون را در هیچکدام از مؤلفه های کاری در یک سطح نمی بینم. واقعیت این است که او یک دوست فوق العاده برای من بود و همچنین یک الهام بخش و یک معلم بی نظیر.. نمی دانم...

-         اگر بخواهی برای باقیمانده عمرت جای یکی از نقشهایت زندگی کنی کدام نقش را انتخاب می کنی؟

دپ: شاید کنت روچستر در فیلم «لیبرتین».

کوتاه شده از : collider.com

 

 

 

نگاهی به فیلم «سایه های تاریک»

پرهیز از پیچیدگی

تاد مک کارتی

سریالی که اواخر دهه شصت و اوایل دهه هفتاد پخش می شد به یک فیلم تجملاتی با بودجه ای کلان تبدیل شده است به نام «سایه های تاریک». اگرچه سازندگان فیلم از بعضی داشته های نسخه پر و پیمان قدیمی استفاده کرده اند، اما برای اینکه «سایه های تاریک» را اثری کامل و بی نقص بدانیم با تردیدهایی جدی مواجهیم. تیم برتون با همان سبک و شیوه مخصوص خودش خانواده ای قرن هجدهمی را ترسیم کرده که با یک خون آشام بریتانیایی آشنا می شوند که نقشش را جانی دپ بازی می کند. اما این طنزی است که در لا به لای زیرکی و ناپختگی در داستان جاری می شود. در حقیقت برتون با تمهیدات خویش داستان را از کششی که ذاتاً (و بر اساس اقتضائات ژانر) به سمت پیچیدگی دارد، دور کرده و نوعی طنز ملایم را به آن تزریق می کند. البته همچنان حواس همه هست که خون آشام اصلی فیلم با بازی جانی دپ در یکی از عجیب و غریب ترین نقش آفرینی هایش باید طوری حضور داشته باشد که کمپانی برادران وارنر استفاده لازم را از این محصول ابتدای تابستانش برده باشد.

خود تیم برتون در دوران نوجوانی کشته مرده نمایش روزانه سریال دن کورتیس (همان سریال اصلی منبع اقتباس) بوده که طی سالهای 1966 تا 1971 بعد از ظهرها از شبکه ABC پخش می شد و مجموعاً به 1225 اپیزود رسید. «سایه های تاریک» هشتمین همکاری جانی دپ و تیم برتون است که به این بازیگر فرصت دوباره ای بخشیده تا یک بار دیگر با قیافه ای عجیب و غریب و صورتی سفید شده و موهایی آرایش شده به یک خون آشام ترسناک تبدیل شود، موجودی که پس از خوابی دویست ساله در قبرش دوباره در سال 1972 به زندگی بازگشته است. اینجا هم برتون همچون «سوئینی تاد» مقدمه ای پنج دقیقه ای را در ابتدای فیلم قرار داد


نظرات شما عزیزان:

پریسا
ساعت21:12---18 مهر 1393
عزیزم وبلاگت حرف نداره.من خودم یکی از طرفدارای پروپا قرص جانی دپو تیم برتونم.بیشتر فیلم هاشونم دیدم.مطالبتم خوب بود.فقط و فقط جانی دپ.

;)
ساعت23:13---15 مرداد 1393
ایول ایوله
دمتون گرم


نیلوفر
ساعت14:04---26 آذر 1392
عــــــــــــــــــــــالی بود

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: ادوارد دست قیچی ׀ تاریخ: جمعه 2 تير 1391برچسب:تیم برتون,جانی دپ,هلنا بونهام کارتر,بیوگرافی,هلنا,کارتر,تیم برتون,جانی دپ,جانی,دپ,سوئینی تاد,فیلم,انیمیشن,آلیس در سرزمین عجایب,ملکه قرمز,ملکه,سیاره میمون ها,ماهی بزرگ,وبلاگ هواداران جانی دپ,وبلاگ هواداران تیم برتون,هواداران جانی دپ, لرد دپ,وبلاگ جانی دپ,وبلاگ تیم برتون,تولد,هری پاتر,عروس مرده,سایه های تاریک,کارگردان تیم برتون,بازیگر,Helena Bonham Carter,Tim Burton,Johnny Depp,bigraphy,تیم برتون و جانی دپ,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

به دنیای تیم برتون خوش آمدید

به دنیای خاص و پر رمز و راز تیم برتون خوش آمدید. در این وبلاگ جدیدترین اخبار، تصاویر و ویدئو از پادشاه دنیای فانتزی تیم برتون قرار میگیرد.


لینکهای دوستان

جستجوی مطالب